Army Fitness

Nu har jag kommit igång igen med min träning i Army Fitness regi. Vi startade som vanligt med Bruno. Ett hårt pass i snöblandat regn och snålblåst. Gick trots detta bra. Som brukligt avslutade vi träningen med att löpa i diket som för dagen var ovanligt välfyllt. Det som sedan hände var mindre trevligt. På den absolut sista metern innan avslutning så vrickade jag högerfot igen. Det var en smärta som var fruktansvärd. Foten svullnade upp och värken var enorm. Haltande tog jag mig in i omklädningsrummet, duschade och såg foten svälla mer och mer och samtidigt ändra färg till blågrön. Fy fan tänkte jag, nu är det färdigsprungit.

Har trotsat allt och arbetat med en sjuhelvetes värk i foten, var till läkare idag, den 22 januari, röntgade foten och det konstaterades att det lossnat en benbit i foten. Det kommer att ta lång tid att bli helt bra men jag kommer att tillämpa aktiv rehabilitering. Deltar därför i nästa träningstillfälle men kör i ett lugnare tempo. Jag vill gärna vara med för att inte tappa kontakten med alla trevliga träningskamrater.

En reaktion på ”Army Fitness

  1. va roligt 😀 jag surfade runt o så hittar jag dig här.. efter att ha läst vet jag vem du e..

    du sprang nästan in i mig när jag skulle plocka upp en tjejs vante imorse.

    ses på måndag och hoppas foten blir bättre =)

    //Carro

Kommentera

