Rehabilitering

Jag har på allvar inlett min rehabilitering av skadorna från trafikolyckan den 29 april 2009.

Går två gånger i veckan hos sjukgymnast på Idrottskliniken i Solna. Mycket bra och givande instruktioner.

För att hålla i och köra min ”hemläxa” så har jag byggt upp ett ”gym” hemma på tomten.

Från vänster, bild 1 visar min grävgrop. Att gräva ger bra träning för armar/axlar/handleder. Bild 2 visar min väl använda motionscykel. Bild 3 är min boxsäck. Bild 4 visar min låda på vilken jag kör olika övningar, chins och mage. Bild 5 visar min lyftstång med 2 stycken 5 liters dunkar. Bild 6 inga kommentarer 😉 Bild 7 på denna gör jag pull-up. Bild 8 visar min dragsele med ett kopplat 13 tums däck, den drar jag efter mig när jag kör stavgång. Bild 9 är helt enkelt en sit-up bräda. Bild 10 är ett 15 däck med långt rep, det funkar så att jag drar in hjulet mot mig, går iväg ocg repeterar sedan indragningen.

Det här visar att man inte behöver gå till gymmet på fina gatan och betala flera tusen i avgift plus träningskläder som är ”up to date”. Mitt utegym har inte kostat mig många kronor. Det mesta har jag hämtat från en bilskrot i Tyresö. Har berättat vad jag skulle ha prylarna till, skrotjocke skakade på huve´t och sa, – ta vad du vill ha, hahahha.

Mina erfarenheter är militära, att bygga upp träningsmöjligheter med enkla medel och på en begränsad yta.

Så gör jag och jag har kul!

3 reaktioner på ”Rehabilitering

Kommentera

