Högerkannibaler

Jag skrev tidigare idag om Folkpartiets krigsförklaring mot den svenska fackföreningsrörelsen. Nu lite senare på kvällen så lyssnar jag på Rapport 19.30 sändning. Då hör jag hur man på Folkpartiets landsmöte diskuterar hur framtida skattesänkningar ska ske. Man vill fortsätta sänka skatterna, förenkla reglerna för småföretagare och införa euron i Sverige. Vidare diskuteras avskaffande av fackets vetorätt vid upphandlingar, uppluckring av MBL och LAS.

Folkpartiet går med tydlighet till höger på den ideologiska skalan, samma riktning som Centerpartiet haft tidigare. För mig som befinner mig till vänster på den ideologiska skalan är det alldeles utmärkt. Det är bra att högerpartierna likt kannibaler tuggar på varandra, kanske till och med någon blir helt uppäten. Det ger inte dom fler mandat men stärker oss till vänster.

Så Janne heja på, ta en riktig tugga på Fredrik man vet aldrig, han kanske smakar gott.

Kommentera

